fallback

Tesla може да продаде над 850 хил. електромобила през 2021 г.

Глобалният фокус на компанията ѝ помага да отчете впечатляващи резултати през първото тримесечие

10:29 | 05.04.21 г. 2

Силните резултати при доставките на електрически превозни средства на американския концерн Tesla Inc. през първото тримесечие показват, че залогът на основателя и главен изпълнителен директор на компанията Илон Мъск за растеж в Китай и Европа започва да се отплаща, пише Bloomberg.

Лидерът в сектора на електромобилите отбеляза силен старт на годината, като Мъск все повече започва да разчита на глобалните операции, които подкрепят неговия план за увеличаване на производството и продажбите.

Базираната в Пало Алто, Калифорния, компания успя да достави 184 800 превозни средства през първите три месеца на годината, надминавайки средната оценка на анкетирани от Bloomberg анализатори за 169 850 електромобила. В същото време резултатите са по-добри с 400 броя спрямо продажбите за четвъртото тримесечие на 2020 г. 

Според Дан Айвис от инвестиционната компания Wedbush акциите на Tesla могат да достигнат 1300 долара за брой при дългосрочен бичи сценарий. Айвис повиши 12-месечния ценови таргет за книжата на компанията от 950 долара на 1000 долара. 

„Публикуваните в петък тримесечни данни за доставките променят парадигмата и показват, че търсенето на Model 3/Y на Tesla достига своя следващ етап на растеж като част от глобалната екологична вълна“, изтъква Айвис. „Вече вярваме, че Tesla може да надхвърли 850 хил. доставки за годината с разтеглена цел от 900 хил. доставки въпреки недостига на чипове и различните проблеми при веригите на доставка, свързани с автомобилния сектор“, добавя анализаторът.

Мъск се фокусира върху Китай, най-големия автомобилен пазар в света, включително и по отношение на електромобилите, за да набере преднина пред стартъпите и традиционните автомобилни концерни като Volkswagen AG, които вече се ангажираха да електрифицират своите модели и открито предизвикаха Tesla за лидерското място.

Очаква се общите продажби на автомобили в Китай да нараснат през тази година за първи път от 2017 г., като през март министър-председателят Ли Къцян заяви, че правителството ще помогне за увеличаване на броя на зарядните станции за електромобили и за изграждането на нови съоръжения за производство на батерии.

Обемът на продажбите на Tesla се отличава от данните при повечето други производители на автомобили, които отчитат спад отчасти поради дефицита на чипове, твърдят анализатори от Jefferies. „Акциите трябва да отразяват данните за доставката за първото тримесечие“, изтъкват те.

След забележително представяне през 2020 г., при което акциите на Tesla поскъпнаха с повече от 700%, тяхната стойност се понижи с около 6% от началото на тази година до 1 април.

„Въпреки че секторът на електромобилите и акциите на Tesla бяха под натиск досега през годината, ние вярваме, че течението се обръща и впечатляващите доставки в Китай не могат да бъдат пренебрегвани“, изтъква Айвис.

Наскоро Tesla реновира своите Model S и Model X, като през първото тримесечие производството на тези два модела беше спрямо. Продажбите на Model S за разглеждания период достигат едва 2000 броя.

„Окуражени сме от силното приемане на Model Y в Китай и бързо напредваме до пълния производствен капацитет“, заяви Tesla. Новите Model S и Model X също са „изключително добре приети“, добавят от компанията.

В момента Tesla произвежда Model S и X само във фабриката си във Фримонт, Калифорния, а по-компактните Model 3 и Y - както там, така и в завода в Шанхай.

Тази година компанията планира да завърши изграждането на още две фабрики, една в Тексас и друга в близост до Берлин. Tesla не разпределя продажбите по географски признак, но е ясно, че САЩ и Китай са най-големите ѝ пазари.

Тъй като производството във фабриката във Фримонт временно беше преустановено през февруари заради проблеми с доставките на части, заводът на Tesla с по-висок марж в Шанхай ще отчете по-голям дял от обема през тримесечието, което би трябвало да подпомогне рентабилността, посочват от Jefferies.

Главният финансов директор Захари Къркхорн предупреди през януари, че производството ще бъде по-слабо поради прехода към преработените продукти, докато глобалният недостиг на полупроводници и задръстванията по пристанищата също се очаква да натежат на резултатите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:34 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още